Giro di Zavadilka - Roudnice nad Labem

6. 7. 2011

Giro di Zavadilka

Týmová časovka Roudnice nad Labem– trojice (Radek Beneš, Tomáš Malík, Martin Háze tým, RAMATOM)

2.místo v kat, 5.místo celkově, z 50 trojic !!!

Trasa - Zavadilka – Chodouny – Polepy – Vrutice – Svářenice – Vrbice – Vetlá – Kyškovice – Zavadilka, okruh je rovinatý a dlouhý 21,5 km.

5.7.2011

Venku už to konečně vypadá na trochu lepší den, teplota se pohybovala kolem 15 °C, polojasno. V poslední době lepší počasí panuje málo kdy. Ráno na lačno jsem dal KREATIN se s tím nemažu a udělal si pořádnou snídani, slunečnicový chléb s marmeládou + ovesné vločky s mussli, no dobrota. Udělám si větší svačinu na celý den. Poté jdu sbalit kolo do auta, do Baťohu jsem sbalil 4 banány, 1 tyčinku isostar, 1 gel, abych mohl cestou co žrát. Po 8:30 přijede týmový kolega Tomáš Malík, který kolo přestěhuje ke mně do auta a valíme směr Jabkenice. Vyrážíme v 8:45 z Jilemnice přes Jičín, Sobotku, otvírá se středočeský kraj, kde jsou vidět černé těžké mraky, tak se modlíme, abychom při závodě nechytli nějakou intenzivní přeháňku, protože u Labe se tyto mraky drží !!! Po 10. hodině dorazíme do Jabkenic, kola si přemístíme k Benymu a cca. v 10:20 vyrážíme směr Roudnice nad Labem přes Mělník. K místu startu dorazíme těsně lehce před půl dvanáctou. Jdeme se přihlásit, vymýšlíme název týmu a nakonec jsme název týmu dali do kupy podle jmen – RAMATOM !!!papír je vyplněn a jdeme odevzdat. Máme startovní číslo 37, tak podle času bychom měli startovat ve 14:37.

Celkem zajímavý název. Po přihlášení si jdeme sestavit kola, vše jsme ladili, aby všecko bylo v pořádku. Po práci máme času do startu ještě dost, tak si jdeme dát do restaurace kafe, tatranku a Tomáš dobrou hovězí polévku s nudlemi. Jsme dobře občerstveni a jde se NATO ! Projedeme si celou trať, nejdříve kompenzačním tempem, pak trochu zvýšíme a prozkoušíme si taktiky střídání a točení podle směru větru, zjistili jsme směrem od startu nám foukalo proti, ale vítr se točil všude, byl nepříjemný a brzdivý, takže po táhlých těžkých rovinách to bolelo! Přijedeme k autu a zbývá nám hodina do startu, hodím do sebe 2 banány, doplním tekutiny, dám si lehký strečink. Při jídle rozebereme taktiku, kdo vezme, jízdu z kopce a jak se přesně točit a hlavně neujíždět, to platilo obzvlášť pro mě. Týmová časovka není tolik o výkonnosti, ale o dobré rozvážnosti, přemýšlení, uspořádání dobré party o stejné či podobné výkonnosti, jedná se o krásnou disciplínu o kvalitní spolupráci. 30 minut před startem si dám isostar tyčku a jdeme  se pomaličku opět rozjíždět. Po rozjetí se jdeme seřadit na start, domlouváme taktiku startu, že zkušený  Beny vyjede první, a pak se začne střídat.

Nyní startujeme, start celkem ostrý, ale šlo to oproti Březanské osmě :D, po 500 m se střídáme Tomáš a pak já, rychlost nasazená, celkem slušně valíme první vesnicí (bohužel tachák jsem zapoměl doma, ale ono někdy lepší bez taháku, udělám lepší výkony), za vesnicí jedu v čele předjíždíme už nějakou skupinku, začíná troubit auto, docela jsem nadával nějaký debil, který nechápe závodní situaci a má všude napsaný cyklistický závod, když ti cyklisté valí přes 50 km/h, tak snad tu sekundu počká, no nic naštěstí nás to neomezilo, střídáme se celkem takticky, chválím si dobrá spolupráce, opět předjíždíme další skupinku ve Složení Petr Baur a Bohuna. Následuje mírné stoupání do další vesnice, celkem svižně valíme bez nějakého vyčerpání, následuje ostřejší odbočka do prava, tam další rovina a už nafoukalo proti, Tomáš nasadí celkem slušné tempo, další vesnice a pak převažuje rovina odbočka do prava, nepříjemná zatáčka Tomáš zariskoval, proti jelo auto, ale UF dobře to dopadlo, pak následovalo delší stoupání, o velice dobré tempo se postaral Beny. Nahoře následovala rovinka tam jsem vzal čelo, následoval sjezd a ostrá zatáčka a kopec, zatáčku vzal zkušený Beny, já jsem jel druhý snažil jsem se podle něho, následuje kopec Radka dojíždím, Tomáš měl technický problém s řazením, ale hnedka vyřešil, čelo jsem táhnul, pak střídal Tomáš, Beny a už byl kousek k cíli, jdu opět do čela a jedeme všichni naplno a hurá do cíle, oddýcháme si, podáme ruku. Jdeme k autu se napít a chvíli se vyjedeme, celkem jsme spokojení, nikde jsme nejeli na doraz, tedy alespoň já jsem necítil krizi, střídání jsme si udržovali cca. do 30 sekund a říkali jsme si celkem dobrý i výkon na to že jsme jeli poprvé v tomto složení a nebyli jsme sehraní.

Po vyjetí kola sklidíme do auta, odevzdáme čísla a jdu s Tomášem do restaurace na jídlo. Všichni jsme si dali hovězí polévku, na které jsem si velice pochutnal. Beny přišel o něco později s radostnou zprávou, že jsme druhý v kategorii s časem 30min30s za CK Královicemi, a dokonce celkově na 5. místě z 50 trojic!!! No pěkný výkon.  Dojíme polévku a pomaličku se posunujeme k vyhlášení, všude bylo spousta lidí, kdyby to bylo v Jilemnici zaplnilo by to celé jilemnické náměstí. Asi během dvaceti minut se začalo vyhlašovat od nejstarších kategoriích k nejmladším. Došlo na nás vystoupáme na bednu na druhou pozici, vůbec se nedalo projít co bylo všude lidí, každý jsme vyhráli medaili a žampiony. Všude samí fotograf, jen by to chtělo sehnat nějakou fotku, pořád si člověk říká všude fotografů to musí být fotek, ale ono nakonec nic. Pěkně se usmíváme, když by se náhodou stalo. Po vyhlášení si dáme odjezd, vyjíždíme z Roudnice nad Labem v 17:06 a v 18:15 jsme dorazili do Jabkenic, přemístíme kola opět do káčka, v 18:30 jedeme směr Jilemnice. Do Jilemnice dorazíme v 19:40, Tomáš si odstěhuje kolo do svého auta a jede směr Poniklá. Já si všechno v autě uklidím, ve 20:00 sedím u stolu a dávám si večeři formou bílkovin, tmavý chléb, cottage a 30% eidam. Okoupu se a ve 20:30 jdu s přáteli, posedět na pivo, Josef Jebavý viz. My Treneek, kde probereme horská kola, něco o stravě a o webových stránkách.

Jinak pěkně strávené sváteční úterý, počasí vydrželo bez deště, sice větrné na těžkých rovinách, ale bedna padla a jsme všichni ve zdraví, celkem náročný den s cestováním.

Kdyby někdo věděl o fotkách, dejte vědět…Dík

Díky, Benymu a Tomášovi za kvalitní spolupráci a spolehlivost, byl to pěkný den…