Bukvice

Teplota 20 °C, polojasno – počasí celkem přálo

Jičínská cykloliga

9.místo 18min42s avs. 41,71 km/h

Ve 14:00 si dávám tureckou kávu k tomu ovesné vločky s kakaem a pomeranč, poslední významnější nálož sacharidů, dny před tím jsem značně zvýšil příjem sacharidů, protože tělo bylo unavené, více rozepíšu v závěru článku. Po sacharidech jsem cítil větší sílu, ale 2 dny před tím jsem netrénoval a to není taky moc dobré. Příčina byla nepříznivé počasí. Po kafi a svačince se převléknu do vlastní kůže, čili do kombinézy a na navrch civil, kolo složím do auta. Do baťohu hodím banán, sojový suk a energetický gel, který jsem dostal od prarodičů k Vánocům. V 15:00 přijede spolucestující Lukáš Hanousek, kolo složí do auta a výjezd směr Bukvice. Ještě v Jilemnici naberu benzín za třista, aby to trochu vydrželo. Do Bukvice dorazíme lehce po 16. hodině, jdeme se zorientovat, potkám tam Karla Pragera a Pavla Laudu, kteří měli za sebou kus cesty. Rozložíme a sestavíme kola a jdeme se rozjet. Trať jsem si projel, profil celkem v pohodě, žádné dlouhé sjezdy, akorát zjišťuji, že mi chybí trénink na časovkářském speciálu, protože marně hledám styl na šlapání, sílu neumím vůbec využít oproti klasické silničce a v kopcích. Po rozjetí do sebe hodím další část sacharidů ve formě kokosového suku. Konkurence se začíná sjíždět, opravdu bude dnes veliké maso, totiž dorazili cizí závodníci Stanislav Vysoký a Josef Hóša. Jsem zvědavý na časomíry kolik nám dají, bude se jednat o zajímavé porovnání s dobrými závodníky. Takže tentokrát na jičínský cyklolize se bude bojovat o 3. místo, nejvíce šancí dávám Karlovi Prágerovi z Vinohradských šlapek. U auta se potkám a popovídám s Davidem Hyskem a za mnou parkují Železnobroďáci a mají nové vynálezy, ze kterých jsem nemohl, prototypy –podlepování přileb a návleků izolepou, kvůli aerodynamice, Pepa jim vypočítával, různé zisky na rychlostech. Jdeme se přihlásit Lukáš bude startovat jako 16. a já 17., takže teoreticky to vychází na 17:46,47. Hodím do sebe nejrychlejší cukry co existují v podobě energetického gelu a ještě se trochu rozjedu. Blíží se start, seřadím se ke startovní čáře.

Start – startuje se z kopce, vystartuji lehce, zařadím tam i těžší převod a převody se snažím roztáčet. První minutu se soustředím na posed a šlapání, jenže na toto pořád nemohu přijít, možná během zimního posilování se mě změnila stavba postavy, tož může být také příčinou. V rovině naproti potkám přijíždějícího Mirka Živného, tak jsem se do toho snažil řezat. Tempo zvyšuji, přichází sjezd do první vesnice - Střevač, držím se za brzdy, držení v hrazdě na jízdu v zatáčce nemám odvahu. Na konci vesnice opět stoupání, držím setrvačnost a jedu těžký převody, polohy držení střídám a na vrcholu si stoupnu. Nahoře další rovina, zalehnu do hrazdy a nasadím tempo. Následuje sjezd do další vesnice - Bystřice, řídím se stylem předchozích sjezdů. Při sjezdů pořád nikoho nepředjíždím, měl jsem na sebe vztek, že se zase flákám. Prostě není tam rychlost. Ve vesnici už začínám potkávat závodníky z protější strany. Za vesnicí přichází další sjezdy a naproti Karel Prager, který si dává solidní tempo, to už je na pohledu značně vidět a za ním pak Pavel Lauda. Ke konci sjezdu se s kopcem pere Josef Jebavý, myslím si, že má solidní čas na půli trati. Sjíždím do konečné vesnice - Sedliště, kde je otočka. Lukáše vidím, jak jede zpět, vidím, že mu zřejmě dávám. Přesně v otočce sjíždím o 2 minuty silničářku. Po otočce si stoupnu, tempo rozvalím a ve stoupání zahlédnu Lukáše. Dávám mu a musím si tempo držet, protože on tempo bude stupňovat. Ve stoupání střídám polohy v hrazdě, držení za brzdy a na závěr o madla. Rovina ve vesnici - Bystřice, Lukáš na dohledu. Po vesnici další stoupání, využiji setrvačnost a snažím se ho vyjet v hrazdě. Na vrcholu dlouhá táhlá rovina a po větru, odstup od Lukáše je přibližně stejný. Snažím se jet tempo na doraz, ale vím, že nemám takovou rychlost a využitelnost síly do pedálu. Další významnější a zároveň  závěrečný sjezd do poslední vesnice před cílem, odpočinu si. Poslední kopeček se střídáním poloh a využití setrvačnosti z rychlosti předchozího klesání. Přichází poslední rovina závodu, předjíždím Pepu a Lukáše mám na dohled. Tempo nějak rapidně nezvyšuji, ale jsem rád, že jsem schopen ho udržet. Poslední krátké stoupání beru v hrazdě o konstantní rychlosti a hurááá cíl.

Vyjedu se k Veliši a pak k autu, hodím do sebe banán, jednoduché cukry v podobě ovoce. Kolo složím do auta, převléknu se do úplného civilu a jdu vyslechnout časy od borců, dozvím se, že všichni měli mazácký časy, takže zase vyškolení. Probíhá vyhlášení. Na prvním místě Josef Hóša s časem 16min28s, na 2. místě Stanislav Vysoký z Prahy 16mi30s a na 3. místě předpovídaný Karel Prager s krásným časem 17min30s. Karle mám veliký respekt, za takovou špičkou ztrácet minutu, super výkon ! Jinak všem blahopřeji.

Se všemi se rozloučím a odjezd domu. V Jilemnici ve 20:00, pak večeře. Z výkonu celkem spokojenost, ale rezervy tam jsou. V sobotu je potřeba trénovat na koze před mistrovstvím ČR, v Sokolově. Celkem jsem si vyčistil hlavu.

Údaje z pondělka

Posilovna - břicho se silič kolečkem, nic moc. Zkoušel jsem cvičit i na výjezdovým kopci k baráku, ale netroufl jsem si nešlo to. A hlavně je to o psychice, zároveň musím hlídat, aby v okolí baráku nikdo nechodil, protože ti lidi, když by mě viděli, by si museli myslet, že jsem opravdu cáklý. Jsem přetížený z předchozích tréninkových a závodních dní. Moje optimální dávka sacharidů je 5g/1kg TV což odpovídá nějakých necelých 400g s/den, bohužel k mým aktivitám je to málo, abych se necítil unavený je potřeba o 3g/1kg TV navýšit, takto jsem postupy činil před rokem.

Sacharidování v předchozích dnech :

Chtěl jsem se rozjet na koze před časovkou, jenže počasí tomu moc nepřálo. Skutečně jsem zvýšil příjem sacharidů cca.o 3g/kg tělesné váhy, dopoledne jsem byl ještě unavený, odpoledne a večer se sacharidy vstřebaly, cítil jsem se napumpovaný, byl jsem aktivní jako býk, klidně bych shyboval, cvičil se silič kolečkem, ale musel jsem vydržet nic nedělat, protože i tak tělo je přetížený z dvou-fázových tréninků. Můj standart v této době by se měl pohybovat 6-8g/kg sacharidů. Optimální dávka sacharidů je 5g/kg na den, ale pokud se člověk cítí unavený, znamená 5g nestačí a je potřeba další 2g sach. přidat. Cyklistika je extrémně vytrvalostní sport a tam je potřeba sníst ještě více sacharidů než v těchto sportech. Někde jsem se dočítal, že cyklista by měl přijímat až 10g/kg TV sacharidů!!! Aby měl výdrž, což fungovalo na soustředění a je tomu tak.

Ráno v den závodu jsem jel v Jilemnici nakoupit jídlo jen tak v teplákách, jel jsem na tátovým starým favoritu v nohách jsem cítil sílu, jak jsem napumpovaný sacharidy a hnal jsem to po Jilemnici, říkám si škoda že nestojím na startu. Akorát chyba je ta, že jsem úplně čerství a že mi hnedka dojde.

Příčina byla i, že jsem dva dny bez tréninku, proto je dobrý na závod přijet trochu unavený.

Díky moc všem pořadatelům za skvělou atmosféru a spestření dni v týdnu.